Ai unghiile fragile, decolorate sau curbate? Organismul te avertizează că ai o gravă problemă

0
612

Aspectul nostru exterior este un bun indicator al starii noastre interioare de sanatate. Se considera de catre multi ca aspectul parului, pielii si unghiilor, precum si semnele faciale pot da indicii clare despre anumite probleme de sanatate. Modificarile sau anomaliile acestora pot fi semne de dezechilibre profunde si pot fi adesea detectate inainte de a se manifesta ca semne si simptome in alte parti ale corpului. Exista un proverb interesant care spune „povestea bolii tale este scris undeva pe corp”.

Diagnosticul unghiilor este de singur o modalitate folosita pentru a-ti forma o imagine clara a sanatatii pacientilor. Naturopatii iau in considerare mai multe semne si simptome diferite de diagnostic (plus stilul de viata, dieta, antecedentele familiale, antecedentele medicale, de viata, mediu, etc), in scopul de a elabora un plan de tratament holistic. Semnele de pe unghii pot ajuta indicand posibile boli, deficiente si slabiciuni, dar nu ar trebui sa fie considerat un diagnostic definitiv, fara a cauta, de asemenea, la multe alte aspecte de sanatate, in scopul de a obtine punctul de vedere cel mai informat.

Frecvente cauze de modificari ale unghiilor:

Unghiile sunt formate din keratina (proteina), o substanta care protejeaza sfarsitul fiecarui deget de la maini cat si de la picioare.

Urmatoarea este o lista de cauze posibile de aparitie a striatiilor verticale pe unghii:

  • In mod traditional se crede ca formarea striatiilor pe unghii se refera la o posibila slabiciune in tractul digestiv care duce la asimilarea compromisa de nutrienti (intestin permeabil, alergii, sensibilitati alimentare, digestia).
  • Malabsorbtie in intestinul subtire (boala Crohn, celiachie, giardia, colita ulcerativa), aceasta este zona tractului digestiv care absoarbe hrana din alimentele pe care le mancam. Daca exista o inflamatie sau degenerare, apoi un deficit de minerale sau proteine poate fi rezultatul. Fara caramizile necesare (mineralele) pentru a consolida unghiile, acestea se slabesc si formeaza striatii.
  • Productia insuficienta de acid clorhidric (Hipoclorhidria), in stomac si un metabolism lent.
  • Un deficit de siliciu sau fier este de asemenea un factor care poate contribuii. Deficienta de vitamina B poate provoca unghiile sa devina fragile, cu cresteri de striatii orizontale sau verticale

Semne ale unghiilor:

  • Unghiile fragile, care se rup usor pot indica un deficit de acizi grasi esentiali, proteine, vitamina A, de fier sau de calciu.unghii
  • Unghiile cu pete albe sau linii pot fi cauza unei lipse de zinc sau vitamina B6.
  • Unghiile care au tendinta de a se extinde si curba in jos de la varf, pot indica simptome de afectiuni pulmonare.
  • Unghiile excesiv de uscate se pot datora unui deficit de vitamina B12
  • Unghiile care se rup usor, pot fi cauzate de o deficienta de acid clorhidric in stomac
  • Benzile de culoare alba, pot fi cauza unui deficit de proteine, vitamina C sau deficit de acid folic.
  • Unghiile care cresc lent sau sunt uscate pot indica o deficienta de vitamina A sau fier.
  • Decolorarea unghiilor se poate datora unor boli prelungite sau stres, fumat sau alergii.
  • Culoarea palida a unghiilor poate aparea din cauza deficientelor de fier sau proteine legate de anemie sau tulburari ale rinichilor sau ficatului

Substante nutritive pentru a imbunatati unghiile

  • Vitamine: Vitamina A, Vitamina B, Colina, Inozitolul si Biotina.
  • Minerale : zinc, calciu, dioxid de siliciu si fier.
  • Acizi grasi esentiali.
  • Aminoacizi (proteine) – cisteina, methioning si taurina.

Alimente si plante pentru a imbunatati unghiile

  • Alimente bogate in siliciu – ceapa, telina, castraveti, orz, ovaz, radacinoase, praf de ulm, legume cu frunze verzi si cereale integrale.
  • Acizi grasi esentiali – ulei de in, nuci si seminte, avocado, ulei de ciubotica-cucului, floarea-soarelui, alge marine, germeni de grau;
  • Ia pulbere de ulm, inainte de mese pentru a ajuta la imbunatatirea absorbtiei mineralelor din intestinul suntire.
  • Consuma mai multe digestive naturale si alimente enzimatice pentru a asigura o mai buna absorbtie de minerale, cum ar fi otet natural de mere, suc de lamaie, andive, ridichi, gulii;
  • Plante medicinale care pot ajuta la imbunatatirea aspectului unghiilor sunt: Gotu Kola, coada calului si ovazul.
  • Consuma mai multe legume cu frunze verzi (spanac, bok choy, broccoli, varza, praf ulm), deoarece acestea contin vitaminele B, dioxid de siliciu si acid folic;
  • Asigurati-va ca ati consumat proteine de calitate de natura organica non-animala.
  • Nu uita ca unghiile cresc cu o rata de 0.05 la 1.2 milimetri pe saptamana. Asa ca ai rabdare trei sau patru luni pentru a vedea schimbari majore.
  • Pentru o mai buna digestie poti folosi si suplimente pe baza de sulf de genul MSM sau probiotice si enzime naturale. Acestea le puteti gasi in magazinele naturiste sau puteti comanda de pe magazinul nostru online Camara Verde.

Sursa: https://viataverdeviu.ro

LĂSAȚI UN MESAJ